دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1395 - 11:06
در گفت‌وگو با آنا؛

حکیمی‌پور: مصالح و منافع ملی می‌طلبد که دوره روحانی تداوم پیدا کند/ مردم به اهمیت و جایگاه شوراهای شهر پی بردند

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: مصالح و منافع ملی ما می‌طلبد که دوره ریاست جمهوری آقای روحانی تداوم پیدا کند.
کد خبر : 156252

احمد حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران و دبیرکل حزب اراده ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به رویکرد حزب اراده ملت در انتخابات 96 اظهار کرد: حزب اراده ملت در مورد انتخابات ریاست جمهوری دارای موضعی شفاف و روشن است. مصالح و منافع ملی ما می طلبد که دوره ریاست جمهوری آقای روحانی تداوم پیدا کند. در مورد انتخابات شوراها نیز سازوکار وحدت در جریان اصلاحات مدنظر ماست. جریان اصلاحات نباید بیشتر از یک لیست ارائه دهد. تلاش می‌کنیم سلیقه‌ها، نگاه‌ها و روش‌های مختلفی که در جریان اصلاحات وجود دارد را به همدیگر نزدیک کنیم. انشاءالله وحدت اصلاح طلبان در حد اعلی محقق خواهد شد.


عضو شورای شهر تهران درباره انتخابات پیش روی شورای شهر گفت: در این دوره از انتخابات شورای شهر، مردم بهتر و فعال‌تر در انتخابات شرکت خواهند کرد و حضوری ویژه را شاهد خواهیم بود. مردم به اهمیت و جایگاه شوراهای شهر پی بردند. انتظارات اجتماعی در کشور ما نسبت به چنین شوراهایی شکل گرفته است. لذا فکر می‌کنم حساسیت مردم در انتخابات آتی نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر خواهد بود. ما در انتخابات گذشته شورای شهر شاهد مشارکت پایین مردم بودیم. امروزه چنین مشکلاتی ناشی از بی‌تفاوتی است. این امیدواری وجود دارد که این‌بار چنین اتفاقی در انتخابات شوراهای شهر نیافتد و مشارکت مردم افزایش پیدا کند.


نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ملاک قرارگرفتن تخصص در انتخابات شورای شهر آینده، اظهار کرد:‌ تخصص محوری در انتخابات آینده شورا اتفاق خواهد افتاد. بدون شک هر عضوی از شوراهای شهر مجموعه ای از کارشناسان را در کنار خود دارد و هر کدام بسته به عضویت در کمیته های مورد نظر خود دارای سابقه‌ای هستند که بتوانند به طرز درستی انجام وظیفه کنند. مهم این است که فرد به کار شورایی باور داشته باشد و با مردم ارتباطی فعال و دوسویه داشته باشد.


حکیمی پور گفت: عضو شورای شهر بایستی وظیفه ای را که قانون برای اعضای شورا تعیین کرده است و بالای 80 درصد آن در زمره وظایف نظارتی است طبق سوگندی که می خورد انجام دهد.


وی تأکید کرد: مرزهای نظارتی برای اعضای شورای شهر باید بر مبنای قانون تعیین شوند. ضمن اینکه این شورا تخصص های متعددی را نیاز دارد. از متخصصین حقوق تا افراد آشنا به مباحث مالی و شهرسازی و ترافیک و... . اما مهم‌تر این است که آنها به برنامه ها و جامعه رای خود وفادار باشند.


حکیمی پور با اشاره به بسته شدن لیست اصلاح طلبان در انتخابات آتی افزود: این لیست پس از تعطیلات عید نوروز نهایی خواهد شد.


این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حزب متبوع خود گفت: حزب اراده ملت سال به سال به اهدافی که در هنگام شکل گیری داشت نزدیک‌تر می‌شود. سلسله مراتب این مجموعه حزبی از پایین است که به روی کادرسازی و آموزش تاکید دارد.


وی گفت: ما در این حزب بر فعالیت‌های روزمره اصرار نداریم و معتقد به این نیستم که حتما باید در بزنگاه‌های سیاسی خود را نشان دهیم. بیشتر کار ما در حزب بلندمدت و نگاه ما به آینده است. هدف این است جوانانی که در سراسر کشور علاقه به فعالیت و کار سیاسی دارند را به لحاظ قابلیت‌های سیاسی ورزیده کنیم که اگر کشور زمانی به قابلیت ها و توانایی های آنان احتیاج داشت بتوانند به خوبی از عهده آن امتحان بربیایند. ما بیشتر بر آموزش و کسب صلاحیت نیروهای خود در حزب تاکید می ورزیم. به همین دلیل فعالیت‌های ما بطنی و تدریجی است.


حکیمی‌پور ادامه داد:‌ ما به صبر و استمرار در کار سیاسی پایبندیم و حزبی هستیم که می خواهیم در درون خود فرهنگ کار جمعی را نهادینه کنیم. در حزب ما انتقاد و بحث های درونی آزاد است. این حزب همانند یک اداره نیست که فردی از بالا به هدایت آن بپردازد. «اراده ملت» حزبی از پایین است که همه اعضا در آن دارای اعتماد به نفس هستند و خودشان را باور دارند. اعضای حزب می توانند حرف و نظر خود را بیان کنند. همچنین بالاترین رکن حزب هم حرف های خود را می زنند ما هم گوش می دهیم. همه این‌ها را برای حزب خود یک فرصت تلقی می کنیم. اینها جزو اصولی هستند که می بایست در فرهنگ سیاسی ایران نهادینه شود.


گفت‌وگو از: سعید گیتی آرا


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب